מסחר בשוק ההון מהבית

המהפכה הדיגיטלית של השנים האחרונות הובילה לכך שכל אחד ואחת מביניכם יכול פעולות מסחר (קניה/מכירה) בשוק ההון בכל רגע נתון ומכל מקום וזאת. מסחר בשוק ההון מהבית או מכל מקום אחר בו תבחרו, מתאפשר כיום באמצעות תוכנות מקוונות המיועדות לצרכי ביצוע פעולות מסחר בזירות מסחר שונות המוצעות לכם בשוק ההון, כאשר הפעילות העצמאית בשוק ההון נעשית לאחר פתיחת חשבון אצל  גורמים מוסמכים לכך המכונים “חברי בורסה” הכוללים בין היתר את המערכת הבנקאית בישראל, בתי ההשקעות השונים, ברוקרים, חברות פורקס ועוד.

מסחר בשוק ההון – מה זה בכלל?

על מנת לדעת איך לסחור בשוק ההון באופן עצמאי מהבית או מכל מקום בו תבחרו (במידה ואתם מחוברים לרשת האינטרנט מאותו מקום), יש להבין בראש ובראש מה זה שוק ההון וכיצד הוא מתנהל. שוק ההון הוא למעשה הגדרה רחבה למגוון רחב של שווקים פיננסיים הכוללים בתוכם מוצרים פיננסיים שונים המיועדים לצרכי מסחר (קניה/מכירה) כגון: מניות, מדדים, מט”ח, אגרות חוב (אג”ח), תעודות סל ועוד.

מסחר בשוק ההון מהבית
מסחר בשוק ההון מהבית

מוצרים אלו מאפשרים לכל אחד ואחת מביניכם למנף את הכסף העומד לרשותו (אותו הוא בוחר להשקיע בשוק ההון), ובניגוד לאפיקי השקעה אחרים כגון: נדל”ן, פתיחת עסקים, רכישת נכסים וכדומה, שוק ההון מאפשר לכם להתחיל לבצע פעולות מסחר והשקעה בסכומי כסף נמוכים יותר תוך נזילות מרבית של הכסף אותו אתם משקיעים.

איך לסחור בשוק ההון?

תחילת המסחר בשוק ההון מחייבת אתכם בראש ובראשונה לרכוש את הידע הבסיסי והכלים הנכונים המאפשרים ביצוע פעולות מסחר בשוק ההון באופן מושכל המבוסס על מידע, נתונים, אסטרטגיות השקעה נכונות וכדומה. לצורך כך, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לדעת איך לסחור בשוק ההון באופן עצמאי ו/או באמצעות מנהלי השקעות, ללמוד את הנושא לעומק באמצעות לימודי שוק ההון המוצעים לכם במסלולי לימוד שונים ובמגוון רחב של קורסים ייעודיים המותאמים לשוק המסחר הרלוונטי לגביכם בשוק ההון.

לאחר שרכשתם את הידע הבסיסי בכל הנוגע לאופן התנהלותו של ההון ודרכי המסחר בו, תדרשו לפתוח חשבון מסחר באמצעות אחד מאותם “חברי בורסה” (בנק, בית השקעת, חברת פורקס, ברוקרים, מנהלי תיקי השקעות וכדומה). פתיחת החשבון מלווה גם בהעמדת סכום מינימאלי המשמש כבטוחות , כאשר גובה הסכום נקבע בהתאם לאופי פעילות המסחר הנדרשת על ידיכם.

בשלב זה, הגוף הפיננסי בו פתחתם חשבון, יעמיד לרשותכם מערכת מסחר מקוונת המאפשרת לכם לבצע מגוון רחב של פעולות מסחר בשוק ההון מהבית או מכל מקום אחר בו תמצאו ובו תוכלו להיות מחוברים אונליין לרשת האינטרנט ולמערכת המסחר.

מספר מילים על מערכות מסחר בעידן הדיגיטלי

עד לפני מספר שנים, כל פעולת מסחר כזו או אחרת בשוק ההון התאפשרה אך ורק באמצעות מתן פקודות טלפוניות למנהל תיק ההשקעות של המשקיע בשוק ההון. לאחר החלת שינויים ורפורמות כאלו ואחרות בשוק ההון מטעם הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, ובמקביל להתעצמותה של רשת האינטרנט בתחומים שונים בחיינו, עומדת בפני כל אחד ואחת מביניכם האפשרות לסחור בשוק ההון באמצעות אותן מערכות מסחר מקוונות –מכל מקום ובכל רגע נתון.

מערכות המסחר השונות מבוססות על פתרונות טכנולוגיים שונים ועל איסוף מידע ונתונים שונים ממקורות מידע כלכליים. כפועל יוצא מכך, מערכות המסחר המתקדמות יותר יכולות לספק לכם “תמונה” ברורה ומדויקת של מוצרי שוק ההון השונים בהם תרצו לבצע פעולות מסחר כאלו ואחרות.

בעידן שקדם למערכת המסחר המקוונות, המשקיע נדרש לאסוף את המידע הנחוץ לו לצורך קבלת החלטות מסחר באמצעות העיתונות הכלכלית, איסוף חלקיקי מידע מאתרי אינטרנט שונים, התבססות על מקורות מידע מקצועיים וכדומה. המורכבות באיסוף המידע וניתוח הנתונים השונים הובילה לכך שההתעסקות בפעולות המסחר בשוק ההון הייתה שמורה אך ורק למביני עניין או לאנשי עסקים שיכלו להרשות לעצמם להעמיד לרשותם סביבה פיננסית תומכת של מקבלי החלטות.

כיום, כל מערכת מסחר מקוון מתקדמת, מקצרת עבורכם את תהליכי איסוף המידע וניתוח הנתונים השונים ולמעשה אף מסייעת לכם לאתר את הזדמנויות ההשקעה הנכונות עבורכם בכל רגע נתון. כמו כן, מערכות מתקדמות אלו הן מערכות מבוססי מידע ולכן בלחיצת כפתור אחת תוכלו להיחשף למידע עצום המפולח בהתאם לפרמטרים אותם אתם יכולים להגדיר מראש.

מסחר בפורקס –שוק המסחר הנפוץ ביותר לצרכי מסחר בשוק ההון באופן עצמאי מהבית

מבין כל השווקים הפיננסיים בהם תוכלו לסחור מהבית בשוק ההון, המסחר בפורקס (מט”ח) הינו שוק המסחר הנפוץ ביותר. מסחר זה מתבצע אף הוא לאחר פתיחת חשבון מסחר אצל גורם מורשה (ברוב המקרים חברת פורקס המתמחה בנושא) ובאמצעות מערכות מסחר המותאמות לצרכי ביצוע פעולות השקעה ומסחר בזירת הפורקס.

היתרון המובהק של שוק המסחר בפורקס טמון בעובדה שמדובר בשוק מסחר פעיל 24 שעות ביממה- 7 ימים בשבוע ובכל רגע נתון תוכלו להיחשף לעסקאות מסחר שונות אשר יוכלו להניב עבורכם רווחים כאלו ואחרים בהתאם להיקף ההשקעה שלכם. יחד עם זאת, בדומה לכל תחום מסחר אחר בשוק ההון, גם פעולות מסחר בפורקס מחייבות אתכם לרכוש את הידע, הכלים והמיומנויות הנדרשות לצרכי ביצוע פעולות מסחר בשוק ההון מהבית ולכן גם כאן מומלץ ללמוד את הנושא היטב, לתרגל באמצעות תוכנות מסחר “דמו” המאפשרות לכם לסחור על כסף וירטואלי ולא אמיתי ורק לאחר מכן לעבור לעולם המסחר האמיתי.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *