מה זה חברת פורקס

במידה וגם אתם התחלתם לגלות עניין בשוק ההון ואפשרויות המסחר וההשקעה העומדות לרשותכם באמצעותו, קרוב לוודאי שגם אתם נחשפתם למושגים כגון: מסחר בפורקס, מסחר במט”ח וכדומה. על מנת לאפשר גם לכם להבין טוב יותר מהו מסחר בפורקס, ריכזנו עבורכם בשורות הבאות מידע כללי אודות שוק הפורקס ומידע אודות השאלה המופיעה בכותרת מה זה חברת פורקס ומהם שירותי המסחר המוצעים לכם באמצעותה?

מה זה בכלל מסחר בפורקס?

שוק ההון כולל בתוכו שווקים פיננסיים שונים שאחד מהם ידוע בשמו המלא כשוק החליפין למטבעות זרים או בקיצור שוק המט”ח (מטבעות חוץ). באנגלית שוק זה מכונה THE FOREIGN EXCHNANGE MARKET או בשמו המקוצר “פורקס”. כפועל יוצא מכך, מסחר בפורקס הוא למעשה שם נוסף לתיאור פעולות מסחר בשוק המט”ח. המסחר בשוק הפורקס, בניגוד לשווקים אחרים בשוק ההון, מתנהל באופן רציף 24/7, והדבר מאפשר למשקיעים בו להיחשף למגוון רחב של אפשרויות מסחר בכל רגע נתון.

מה זה חברת פורקס
מה זה חברת פורקס

כיצד פועל מסחר במט”ח?

ביצוע עסקאות בשוק המט”ח (פורקס), נעשה באמצעות צמדי מטבעות, כאשר מטבע אחד מכונה: מטבע הבסיס ואילו המטבע השני מכונה המטבע הנגדי, כאשר מטבע הבסיס הוא זה המגדיר למעשה את ערכו של מטבע הבסיס, לדוגמא: 1$ כמטבע בסיס שווה ערך ל-3.8 ₪ (לערך) כמטבע הנגדי.

ב-90% מהעסקאות המתבצעות בשוק הפורקס מדי יום תוכלו למצוא את מטבע הדולר כמטבע בסיס ו/או כמטבע בסיס, כאשר המטבעות הנפוצים האחרים כגון: יורו (מטבע האיחוד האירופי) והיין (המטבע היפני) נכללים גם הם בצמד המטבעות הפופולאריים ולצרכי ביצוע עסקאות בשוק הפורקס. הרווחים במסגרת ביצוע פעולות מסחר בפורקס מתאפשרים הודות לשינויים כאלו ואחרים בשערי המטבעות לאורך היום וברוב המקרים מדובר באחוזי רווח משניים.

פעולות המסחר בפורקס מיושמות כיום (ברוב המקרים) באמצעות תוכנות מקוונות לצרכי מסחר במט”ח. תוכנות אלו  מסופקות למשקיע על ידי חברת פורקס כזו או אחרת באמצעותה המשקיע בשוק הפורקס מנהל את עסקאותיו. על פי חוקי המסחר בשוק המט”ח, כל אדם המעוניין להשקיע את כספו בשוק המט”ח נדרש לעשות זאת באמצעות ברוקר , בית השקעות או חברת פורקס.

התוכנות לצרכי ניהול עסקאות בשוק הפורקס מאפשר למשקיע להיחשף לעסקאות הרלוונטיות לגביו ולבסס את פעולותיו על בסיס מידע, תרשימים ונתונים עדכניים בכל רגע נתון.

מה זה חברת פורקס ומהם שירותיה?

חברות פורקס הן למעשה חברות המתמחות במתן שירותים מקצועיים בתחום המסחר בפורקס. מעבר להיבטי הבירוקרטיה במסגרתם כל משקיע בשוק המט”ח מחויב לעשות זאת באמצעות גורם מקצועי מתווך (ברוקרים, בתי השקעות, חברות פורקס וכו), חברות הפורקס השונות מעמידות לרשות לקוחותיהן מגוון רחב של כלים ושירותים המיועדים למטרות תכנון אסטרטגי של פקודות המסחר השונות בשוק הפורקס, וכל זאת על בהתבססותן על שני מריבים עיקריים:

  • הגורם האנושי – הידע המקצועי העומד לרשות הברוקרים ויועצי ההשקעות מטעם חברת הפורקס בכל הנוגע לתחום המסחר במט”ח.
  • הגורם הטכנולוגי- איכויות התוכנה המקוונת המיועדת לצרכי מסחר בפורקס המסופקת על ידי החברה. תוכנות אלו הן למעשה “כלי העבודה” העיקרי של המשקיע בשוק הפורקס ולכן הן חייבות לכלול את הפונקציות הרחבות ביותר לצורך זיהוי מגמות מסחר ותכנון אסטרטגי של פקודות מסחר כאלו ואחרות.

 

 

מסחר בפורקס – למי הוא מתאים והיכן מתחילים?

ביצוע עסקאות מסחר בשוק הפורקס, בדומה לכל פעולת מסחר אחרת בשוק ההון, מחייבת אתכם בראש ובראשונה לרכוש את הידע והכלים הנכונים הנדרשים לצורך כך, ולכן, על מנת להתחיל לסחור במט”ח באמצעות חברת פורקס כזו או אחרת המעמידה לרשותכם למעשה את הפלטפורמה הטכנית הנדרשת לצורך כך, אנו ממליצים לכם לגשת לאחד מקורסי המסחר בפורקס למתחילים.

קורסים מקצועיים אלו יעניקו לכם את הידע המקדים הנדרש לצרכי מסחר, לרבות, היכרות מעמיקה עם המונחים המקצועיים הנלווים לתחום המסחר בפורקס. לאחר רכישת הידע והכלים באופן מקצועי ומסודר, אנו ממליצים לכם להתאמן על ביצוע פעולות מסחר בפורקס באמצעות חשבון “דמו” וירטואלי המאפשר לכם להיחשף לסיכונים השונים הנלווים להחלטות מסחר כאלו ואחרות אותן אתם תדרשו לקבל בהמשך הדרך.

לאחר שבחנתם את יכולות קבלת ההחלטות שלכם, תוכלו לפנות לשירותיה של כל אחת מחברות הפורקס המורשות הפועלות בתחום, להעביר לחשבונה את סכום הכסף ההתחלתי אותו תרצו להשקיע, לקבל ממנה תוכנה מקוונת לצרכי ביצוע פעולות המסחר ולצאת לדרך שברשותכם, הידע, הכלים וגם הניסיון אותו צברתם ברמה הוירטואלית לצורך יצירת רווחים בשוק המט”ח.

המסחר בפורקס מותאם לכל אחד ואחת מביניכם המעוניין לרכוש את הידע והכלים הנכונים לצורך ביצוע עסקאות מושכלות בתחום שוק המט”ח ולא לאילו מביניכם המעוניינים להמר על כספי החיסכון והכסף הפנוי העומד לרשותם. זכרו- הפעילות בשוק הפורקס רווית סיכונים ולכן חשוב לבצע כל פעולת מסחר לאחר שרכשתם את הכלים הנכונים לצורך כך ולאחר שביססתם את המידע שברשותכם בנוגע לכל עסקה ועסקה אותה תצבעו.

לסיכום, שוק הפורקס מאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של עסקאות מסחר היכולות לייצר עבורכם רווחים נאים בפרקי זמן קצרים במיוחד. יחד עם זאת, הפעילות בזירת מסחר זו מחייבת אתכם להיחשף לכל הסיכונים הנלווים אליה ולהרחיב את הידע האישי שלכם בתחום לצד בחירה נכונה בחברת הפורקס. אנו מקווים שכתבה זו בנושא מה זה חברת פורקס תסייע גם לכם להשקיע נכון בשוק המט”ח.

 

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *