איך להשקיע בבורסה מהבית

עבור רבים מביניכם, צמד המילים מסחר בבורסה או השקעה בבורסה, עלול להישמע מרתיע או אפילו מאיים או כזה השייך רק למביני עניין ואנשי מקצוע בתחומי הכלכלה השונים. אך חשוב שתדעו שבמידה וגם אתם מחזיקים בחיסכון פנסיוני או בכל חיסכון אחר במערכת הבנקאית או דרך מקום העבודה או חברות הביטוח השונות, הרי שאתם כבר משקיעים בבורסה מבלי שתדעו על כך אפילו. בנוסף, חשוב שתדעו שכיום יותר ויותר אנשים לומדים לדעת איך להשקיע בבורסה מהבית וחלקם הגדול אף מייצרים לעצמם תשואות רווח לא רעות בכלל על השקעותיהם בבורסה.

מספר מילים מקדימות על השקעות בבורסה

הבורסה היא למעשה גוף עסקי המיועד למטרות מסחר של ניירות ערך באמצעותם חברות וממשלות מגייסות הון מציבור המשקיעים בבורסה, כאשר המסחר בניירות הערך מיושם באמצעות מוצרים פיננסיים שונים כגון: מניות, אג”ח (איגרות חוב), כתבי אופציה, מדדים, תעודות סל וכדומה.

איך להשקיע בבורסה מהבית
איך להשקיע בבורסה מהבית

המסחר בבורסה הינו פתוח לציבור הרחב, כאשר כל אחד ואחת מביניכם יכול לבצע פעולות מסחר (קניה ומכירה) באמצעותם של חברי בורסה. עד לפני מספר שנים, פעולות המסחר על ידי המשקיעים בבורסה התבצעו דרך מתן פקודות טלפוניות לחברי הבורסה ואילו נדרשו להגיע אל זירות המסחר השונות בבורסה ולבצע עבור לקוחותיהם את הפעולה. כיום, בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים, כל עסקאות המסחר בבורסה מתקיימות בזירה מקוונת וללא אולם מסחר.

המחסר המקוון בבורסה הוביל להתפתחותו של המסר היומי במסגרתו ניתן לקיים פעולות קניה ומכירה של ניירות ערך במהלך יום המסחר, כאשר בין יתר ניירות הערך הנפוצים ביותר בתחום המסחר היומי נמצאים מוצרים פיננסיים כגון: מניות, אופציות, חוזים עתידיים, מדדים, חוזים על סחורות ומסחר במטבעות חוץ במסגרת מה שמכונה מסחר בפורקס.

מספר מילים על ניירות ערך

ניירות ערך הנסחרות דרך הבורסות השונות בעולם (בישראל פועלת בורסה אחת: הבורסה לניירות ערך בתל אביב), הם למעשה מוצרים פיננסיים שונים המרכיבים את שוק ההון כגון: מניות, אגרות חוב, כתבי אופציה, סחורות, מטבעות חוץ וכדומה. מוצרים פיננסיים אלו הינם בעלי ערך כספי כזה או אחר והם מונפקים בבורסה בין היתר לצרכי גיוס הון מהציבור על ידי תאגידים או ממשלות.

איך לסחור בשוק ההון מהבית?

כאמור לעיל, רוב פעולות המסחר בבורסה (קניה ומכירה של מוצרים פיננסיים שונים) מתקיים כיום באמצעות מערכות מסחר מקוונות. פעולות אלו ניתנות ליישום על ידי כל אחד ואחת מביניכם לאחר שהוא פתח חשבון מסחר באמצעות גופים פיננסיים ו/או גופים מוסדיים המוסמכים לשמש כמעין “חברי בורסה” באמצעותם ניתן לבצע פקודות מסחר כאלו ואחרות.

פתיחת חשבון מסחר אצל “חברי הבורסה” והפקדת סכום כסף כזה או אחר לחשבון המשמש כבטוחות ולצרכי השקעה, יקנה לכם גישה לאחת ממערכות המסחר המקוונות באמצעותן תוכלו להתחיל להשקיע ולסחור בבורסה במסגרת אחת מזירות המסחר בבורסה.

איך להשקיע בבורסה מהבית מבלי לסכן את כספיכם?

תחילת המסחר בבורסה מחייבת אתכם להבין מה זה שוק ההון, כיצד הוא פועל ומהן אפשרויות המסחר השונות העומדות לרשותכם בבורסה. לצורך כך אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה להירשם לאחד מקורסי שוק ההון המוצעים לכם כיום ולהיחשף לכל הידע הבסיסי והמקדים הנדרש לצרכי השקעה מושכלת ונכונה בבורסה ושוק ההון.

גם במקרים בהם  אתם עתידים לסחור בבורסה ובאחד משווקי שוק ההון באמצעות בית השקעות ו/או גוף או גורם פיננסי כזה או אחר המתמחה בנושא, אנו עדיין ממליצים לכם לבסס את הידע התיאורטי שלכם בתחום ההשקעות והמסחר בבורסה ושווקי שוק ההון.

זכרו- ידע זה כוח ולכן חשוב ללמוד ולהבין במה אתם עתידים להשקיע את כספכם. כמו כן, לימודי שוק ההון יאפשרו לכם להיחשף לסיכונים השונים הנלווים לפעולות המסחר השונות בבורסה ולבסס את השקעותיכם ופעולות המסחר העתידיות שלכם על סמך ידע והיכרות מעמיקה עם גורמי הסיכון המהווים חלק בלתי נפרד מהעניין.

מסחר יומי בבורסה

כפי שציינו למעלה, המהפכה הדיגיטלית בכל תחומי החיים, לרבות, התחום הפיננסי, הובילה לכך שהמסחר בבורסה במהלך השנים האחרונות מיושם בין היתר באמצעות מה שמכונה: מסחר יומי או מסחר תוך יומי, כלומר, פעולות מסחר המתרחשות בזמן אמת במהלך יום המסחר, וזאת בניגוד לעבר בו פקודת המסחר הועברה באמצעים שאינם מיידיים ולכן נדחתה בחלק גדול מהמקרים ליום המסחר שלמחרת. הגישה המיידית של המשקיעים וסוחרים בבורסה דרך רשת האינטרנט הובילה לכך שכל משקיע יכול לבצע מגוון רחב של פעולות מסחר במהלך יום המסחר.

אחד מהשווקים הפופולאריים ביותר בתחום המסחר היומי הינו שוק הפורקס (מסחר במטבעות חוץ) במסגרתו מתקיים מסחר רציף 24 שעות ביממה- 7 ימים בשבוע.

למה כדאי לכם להשקיע בבורסה?

ישנן כמה סיבות מרכזיות ההופכות את ההשקעה בבורסה לאחד מהאמצעים היעילים ביותר למינוף הכסף הפנוי העומד לרשותכם:

  1. מגוון רחב של אפשרויות מסחר בסכומי השקעה נמוכים בהשוואה לאפיק השקעה אחרים כגון: רכישת נכסים, פתיחת עסק וכו.
  2. פוטנציאל ממשי למינוף השקעותיכם בפרקי זמן קצרים
  3. נזילות מרבית של כספכם
  4. אופציה לפיזור השקעות תוך הגדרת רמות הסיכון המותאמות לכם

יתרונות אלו ונוספים עומדים לרשות כל אחד ואחת מביניכם אשר ישכיל ללמוד ולהבין איך להשקיע בבורסה מהבית ולעשות מזה כסף. לצורך העמקת הידע האישי שלכם בתחום אנו ממליצים לכם לפנות ללימודי שוק ההון ומסחר בבורסה.

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *